Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου

  Σας παραθέτουμε τον εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας του σχολείου μας, όπως εγκρίθηκε  από το Σύλλογο Διδασκόντων (Πρακτικό 14/20-02-2019) και μετά από διαβούλευση με το Σχολικό Συμβούλιο (Πρακτικό 2/18-02-2019). Επικαιροποιήθηκε σύμφωνα με τους άξονες που περιγράφει το ΦΕΚ 491/τΒ΄/09-02-2021 με την υπ' αριθμ. 3/31-03-2021 Πράξη του Σχολικού Συμβουλίου και εγκρίθηκε από την κ. Προϊσταμένη Π.Ε Λέσβου καθώς και από τον Υπεύθυνο για την σχολική μονάδα ,Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου.

Εισαγωγή

Σκοπός του σχολείου είναι η ολόπλευρη και αρμονική ανάπτυξη των πνευματικών, σωματικών και ψυχικών δυνάμεων των μαθητών. Η δημιουργία ισορροπημένων και ολοκληρωμένων προσωπικοτήτων.

Το σχολείο είναι ο χώρος που οι μαθητές ζουν πολλές ώρες, μαθαίνουν, σκέφτονται, δημιουργούν, παίζουν, κάνουν φιλίες, διαμορφώνουν χαρακτήρα, στάσεις και αξίες ζωής.

Για να υλοποιηθεί αποτελεσματικά το πολυδιάστατο έργο του σχολείου είναι απαραίτητη προϋπόθεση η ύπαρξη κανόνων. Στο κείμενο που ακολουθεί με τον γενικό τίτλο «Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας σχολείου» περιγράφονται οι πιο σημαντικοί από αυτούς τους κανόνες.

Με τον όρο «σχολικός κανονισμός» εννοούμε το σύνολο των όρων και των κανόνων που αποτελούν προϋποθέσεις για να πραγματοποιείται ανενόχλητα, μεθοδικά και αποτελεσματικά το έργο του σχολείου. Οι συνθήκες αυτές πρέπει να αποβλέπουν στη διαμόρφωση ενός παιδαγωγικού και διδακτικού κλίματος το οποίο θα εξασφαλίζει τη συνεργασία των μελών της σχολικής κοινότητας, χωρίς εντάσεις και συγκρούσεις, με αμοιβαίο σεβασμό, με ανοχή και αναγνώριση. Στο πλαίσιο αυτό ο όρος «σχολική πειθαρχία» αποκτά δημοκρατικό περιεχόμενο και αναδεικνύεται σε βασικό ποιοτικό στοιχείο του σύγχρονου δημοκρατικού σχολείου. (ΥΠΑΙΘ)

Ο  Κανονισμός Εσωτερικής Λειτουργίας του Σχολείου δεν αντιφάσκει ούτε υποκαθιστά την ισχύουσα  νομοθεσία για τη λειτουργία του σχολείου, αλλά είναι πλήρως εναρμονισμένος με αυτήν και με αυτή στοιχίζεται σε όσα θέματα δεν περιλαμβάνει ρητά στη θεματολογία του.

 

  Άφιξη στο σχολείο

 

Η άφιξη των μαθητών το πρωί ολοκληρώνεται έως τις 8.10 που χτυπά το κουδούνι.

Η έγκαιρη προσέλευση των μαθητών/μαθητριών στο σχολείο καθώς και η τακτική και ανελλιπής φοίτηση αποτελούν βασικά στοιχεία της εκπαιδευτικής διαδικασίας και βοηθούν στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.

Οι μαθητές/μαθήτριες που προσέρχονται με καθυστέρηση περισσότερες από τρεις φορές σε διάρκεια ενός μήνα, παραμένουν σε καθορισμένο χώρο στο Σχολείο , υπό την επιτήρηση διαθέσιμου εκπαιδευτικού και εισέρχονται στην τάξη τους , μετά την ολοκλήρωση της τρέχουσας διδακτικής ώρας, με εξαίρεση την περίπτωση που δεν υπάρχει διαθέσιμος εκπαιδευτικός , οπότε και εισέρχονται στην τάξη τους. Σε κάθε περίπτωση γίνεται σύσταση στον υπεύθυνο γονέα και ενημέρωση του Σχολικού Συμβουλίου.

Οι ενήλικες που συνοδεύουν τους μαθητές κατά την άφιξή τους, δεν εισέρχονται στο χώρο του σχολείου και αποχωρούν μόλις χτυπήσει το κουδούνι της έναρξης των μαθημάτων.

 

Αναχώρηση από το σχολείο

Οι μαθητές σε καμία περίπτωση δε φεύγουν πριν από τη λήξη των μαθημάτων χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη αναχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια) γίνεται πάντοτε με τη συνοδεία γονέα ή κηδεμόνα,  αφού έχει ενημερωθεί, γι  αυτό ο δάσκαλος της τάξης και η  Διευθύντρια και εφόσον έχει υπογράψει ο γονέας το σχετικό έντυπο.

Οι μαθητές που συνοδεύονται καθημερινά κατά την αναχώρησή τους  δε φεύγουν ποτέ από το σχολείο πριν την άφιξη του συνοδού τους.

Οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν την τελευταία ώρα αποχωρούν από την τάξη ,αφού έχουν αποχωρήσει όλοι οι μαθητές από αυτή, συνοδεύοντας τους στην έξοδο, κατά τμήμα.

Οι εφημερεύοντες εκπαιδευτικοί μεριμνούν  για την ασφαλή αποχώρηση των παιδιών έως και 5 λεπτά μετά τη λήξη των μαθημάτων.

Η ευθύνη για την ασφάλεια των παιδιών μετά το ωράριο λειτουργίας βαραίνει αποκλειστικά το γονέα/κηδεμόνα. Οι γονείς-κηδεμόνες είναι υποχρεωμένοι να γνωρίζουν το ωράριο των παιδιών τους και να ενημερώνονται από τις ανακοινώσεις του σχολείου.

Οι ενήλικες που συνοδεύουν τους μαθητές κατά την αναχώρησή τους, τους περιμένουν έξω από την είσοδο του σχολείου και πρέπει να προσέρχονται έγκαιρα για την παραλαβή τους. Κάθε καθυστέρηση δημιουργεί κινδύνους για την ασφάλεια των μαθητών που σχολούν, αλλά και για όσους συνεχίζουν το μάθημα.

Η κατανομή των διδακτικών ωρών και των διαλειμμάτων του σχολείου, καθώς και η διάρκειά τους, παρουσιάζονται στον παρακάτω πίνακα:

ΩΡΕΣ

ΔΙΑΡΚΕΙΑ

 

08.00΄- 08.15΄

15΄

Υποδοχή μαθητών

08.15΄- 09.40΄

90΄

1η διδακτική περίοδος

09.40΄- 10.00΄

20΄

Διάλειμμα

10.00΄- 11.30΄

90΄

2η διδακτική περίοδος

11.30΄- 11.45΄

15΄

Διάλειμμα

11.45΄- 12.25΄

40΄

5η ώρα

12.25΄- 12.35΄

10΄

Διάλειμμα

12.35΄- 13.15΄

40΄

6η ώρα

 

 

Προσευχή-  Εκκλησιασμός

Όλοι οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές συμμετέχουν στην πρωινή προσευχή με σεβασμό.

Ετερόδοξοι μαθητές έχουν δικαίωμα να μη μετέχουν σ’ αυτήν, οφείλουν όμως, να βρίσκονται στο χώρο του σχολείου όσο αυτή διαρκεί και να σέβονται την ιερότητα της στιγμής.

Εκκλησιασμός των μαθητών γίνεται με αφορμή εορτές(εθνικές εορτές, τοπικές, ημέρα εορτής του Πολιούχου της έδρας του σχολείου)  συνοδεία των εκπαιδευτικών του κάθε τμήματος, κατά την κρίση του Συλλόγου Διδασκόντων και εφόσον οι συνθήκες το επιτρέπουν.

 

Σχολικές γιορτές – Διδακτικές Επισκέψεις-Εκδηλώσεις -Δραστηριότητες

Το σχολείο οργανώνει μια σειρά εκδηλώσεων /δραστηριοτήτων , που στόχο έχουν τη σύνδεση σχολικής και κοινωνικής ζωής, τον εμπλουτισμό των υπαρχουσών γνώσεων των μαθητών/μαθητριών,την απόκτηση δεξιοτήτων ζωής και την ευαισθητοποίησή τους σε κοινωνικά θέματα. Οι ενδοσχολικές εκδηλώσεις, οι σχολικές δραστηριότητες και η συμμετοχή σε καινοτόμα προγράμματα γίνονται σύμφωνα με τον ετήσιο προγραμματισμό , λαμβάνοντας υπόψη τις ικανότητες , τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντα των μαθητών/μαθητριών.

Οι σχολικές γιορτές, εθνικές, θρησκευτικές ή άλλου τύπου (π.χ. λήξης σχολικού έτους) καθώς και οι διδακτικές επισκέψεις αποτελούν μέρος της σχολικής ζωής και βοηθούν στην αποτελεσματική πραγμάτωση του σχολικού έργου, γι αυτό οι μαθητές απουσιάζουν από αυτές μόνο αν έχουν σοβαρό λόγο.

Η συμπεριφορά και οι υποχρεώσεις των μαθητών κατά τη διάρκειά τους είναι ανάλογη με το υπόλοιπο σχολικό πρόγραμμα.

Σε περίπτωση διδακτικής επίσκεψης τηρείται γενικά το ημερήσιο σχολικό διδακτικό ωράριο, ενώ θα υπάρχει ενημέρωση εκ των προτέρων για κάθε περίπτωση αλλαγής του, προς γονείς και μαθητές.

Στις σχολικές γιορτές το ωράριο διαμορφώνεται κατά περίπτωση και οι γονείς ενημερώνονται εκ των προτέρων για το πρόγραμμα της γιορτής (στις Εθνικές γιορτές π.χ. ορίζεται η ώρα έναρξης και η διάρκεια της γιορτής ).

 

Φοίτηση και συμπεριφορά μαθητών.

Οι μαθητές θα πρέπει να μην απουσιάζουν από το σχολείο χωρίς σοβαρό λόγο. Η ελλιπής φοίτηση οδηγεί σε φτωχά μαθησιακά αποτελέσματα και μπορεί να οδηγήσει σε επανάληψη της ίδιας τάξης.    

Οι μαθητές επιβάλλεται να παίζουν χωρίς να τσακώνονται ή να χειροδικούν ή να ασκούν οποιουδήποτε είδους βία (λεκτική, σωματική, ψυχολογική, διαδικτυακή) προς τους συμμαθητές τους. Η βία απαγορεύεται κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες και τιμωρείται αυστηρά. Για οποιοδήποτε πρόβλημα αντιμετωπίζουν οφείλουν να απευθύνονται στον εφημερεύοντα δάσκαλο που βρίσκεται στο προαύλιο.

Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων η συμπεριφορά των μαθητών  θα πρέπει  να είναι ευγενική και κόσμια προς δασκάλους και συμμαθητές.

Δεν θα πρέπει να προσβάλλουν τους συμμαθητές τους για λόγους σωματικούς (π.χ. για το ύψος ή το βάρος τους), εθνικούς (π.χ. για την καταγωγή τους από άλλη χώρα), θρησκευτικούς, ή φυλετικούς (π.χ. χρώμα δέρματος, μαλλιών).

Δεν θα πρέπει  να διαδίδουν φήμες ούτε να αποκλείουν συμμαθητές τους από ομαδικές δράσεις του σχολείου παρακινώντας και άλλους να κάνουν το ίδιο ή να τους ειρωνεύονται και να τους ασκούν κακόβουλη κριτική.

Δεν θα πρέπει να προβαίνουν σε χρήση ή φθορά πραγμάτων συμμαθητών τους που δεν τους ανήκουν.

Θα πρέπει να βοηθούν τους μαθητές των μικρών τάξεων στα προβλήματα που τυχόν αντιμετωπίζουν (π.χ. να τους δίνουν χώρο για παιχνίδι ή αν έχουν τραυματιστεί) και τους νέους μαθητές του σχολείου δείχνοντάς τους ότι είναι καλοδεχούμενοι στο νέο περιβάλλον.  

Θα πρέπει να συμπεριφέρονται φιλικά σε όλους τους συμμαθητές τους και να προστατεύουν ενεργητικά όσους δέχονται πειράγματα  ή άλλου είδους βία καταγγέλλοντας στους δασκάλους αυτούς τους μαθητές που συμπεριφέρονται με άσχημο τρόπο. 

Θα πρέπει να φροντίζουν να κρατούν καθαρά τα σχολικά τους βιβλία και τετράδια και να έχουν τα απαραίτητα για το καθημερινό πρόγραμμά τους φροντίζοντας να μην τα ξεχνούν.  Σε περίπτωση απώλειας βιβλίων και τετραδίων εργασιών, οι γονείς υποχρεούνται να τα αντικαθιστούν, εφόσον η διάθεση τους από το σχολείο δεν είναι δυνατή, δεδομένου ότι αποστέλλονται αυστηρά σε τόσα αντίτυπα, όσος είναι και ο αριθμός των μαθητών του σχολείου.

Δεν επιτρέπεται η κατανάλωση τροφών, αναψυκτικών,  ή τσίχλας την ώρα του μαθήματος.

Δεν επιτρέπεται να σηκώνονται από τις θέσεις τους χωρίς άδεια ή να συνομιλούν δυνατά κατά τη διάρκεια του μαθήματος.

Μόλις χτυπήσει το κουδούνι για έξοδο οι μαθητές δεν σηκώνονται ούτε αποχωρούν χωρίς την άδεια του δασκάλου τους.

Δεν επιτρέπεται να τρέχουν στο διάδρομο του σχολείου .

Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος όλοι οι μαθητές βγαίνουν στο προαύλιο.  Δεν επιτρέπεται η παραμονή τους στις αίθουσες ή στο διάδρομο. Σε περίπτωση κακοκαιρίας οι μαθητές παραμένουν στις τάξεις τους και επιτηρούνται από τον εκπαιδευτικό της τάξης , ανεξάρτητα από το ποιος εκπαιδευτικός έχει εφημερία. Κανένας δε μένει μέσα στην αίθουσα μόνος του.

Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος δεν επιτρέπεται να εισέρχονται σε άλλες αίθουσες, ούτε να γράφουν ή να ζωγραφίζουν άσκοπα στους πίνακες.

Χρησιμοποιούν μόνο τις τουαλέτες των μαθητών σύμφωνα με το φύλο τους και τηρούν τους στοιχειώδεις κανόνες υγιεινής (π.χ. τα χαρτιά στους κάδους, τακτικό πλύσιμο χεριών, κλείσιμο της βρύσης). Δεν εισέρχονται σε τουαλέτες άλλου φύλου ούτε σε αυτές των εκπαιδευτικών για κανένα λόγο.   

Οι μαθητές φροντίζουν να πετούν τα σκουπίδια τους στους κάδους και όσα ανακυκλώνονται στους ειδικούς κάδους, ώστε οι τάξεις και το σχολείο να είναι καθαρά.

Οι μαθητές δεν γράφουν, ούτε χαράζουν τους τοίχους και τα θρανία του σχολείου.

Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να φέρνουν στο σχολείο αντικείμενα πολύτιμα ή επικίνδυνα.

Η χρήση και κατοχή κινητών τηλεφώνων και άλλων μέσων καταγραφής εικόνας και ήχου δεν επιτρέπεται στο χώρο του σχολείου.

Κάθε κινητό που εντοπίζεται θα φυλάσσεται από τη Δ/νση και θα παραδίδεται στον κηδεμόνα του μαθητή.

 

Δεν αποχωρούν ποτέ από το χώρο του σχολειού χωρίς άδεια του δασκάλου τους.

Ενημερώνουν άμεσα τον δάσκαλό τους αν ενοχληθούν από κάποιον ενήλικα εντός του σχολείου.

Όταν το κουδούνι χτυπήσει για μάθημα, προσέρχονται γρήγορα στην αίθουσα χωρίς να τρέχουν ή να τσακώνονται, κάθονται στις θέσεις και περιμένουν ήσυχα τον δάσκαλο χωρίς να περιφέρονται στο διάδρομο ή να φωνάζουν.

 Η προστασία του σχολικού κτηρίου και της περιουσίας του είναι υπόθεση όλων μας. Οι μαθητές οφείλουν να προσέχουν τα έπιπλα και τις εγκαταστάσεις του σχολείου. Κάθε καταστροφή εκτός από τη δυσκολία και το κόστος αποκατάστασης ασχημίζει και υποβαθμίζει το χώρο που ζουν και λειτουργούν καθημερινά.

Καθαροί και συντηρημένοι χώροι αιθουσών, του αύλειου χώρου, της σχολικής περιουσίας , διαμορφώνουν τον περιβάλλοντα χώρο μέσα στον οποίο είναι δυνατόν να καλλιεργηθεί η ψυχή του παιδιού.

Φθορές, ζημιές και κακή χρήση της περιουσίας του Σχολείου αποδυναμώνουν τις εκπαιδευτικές δυνατότητες του και παιδαγωγικά εθίζουν τον μαθητή/μαθήτρια στην αντίληψη της απαξίωσης της δημόσιας περιουσίας.

Μαθητής/Μαθήτρια που προκαλεί φθορά στην περιουσία του Σχολείου, ελέγχεται για τη συμπεριφορά αυτή και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον κηδεμόνα του

 

Παιδαγωγικός Έλεγχος- Κυρώσεις

Αποκλίσεις των μαθητών /τριών από τη δημοκρατική συμπεριφορά, τους κανόνες του σχολείου , τους όρους της ισότιμης συμμετοχής στη ζωή του Σχολείου από τον οφειλόμενο σεβασμό στον/στην εκπαιδευτικό , στη σχολική περιουσία, στον συμμαθητή/τη συμμαθήτρια, πρέπει να θεωρούνται σχολικά παραπτώματα.

Είναι αυτονόητο ότι οι ποινές ως εξωτερικό κίνητρο έχουν φτωχά αποτελέσματα στην αλλαγή της συμπεριφοράς των μαθητών και, ως εκ τούτου, για την Παιδαγωγική  δεν προκρίνονται παρά ως η έσχατη επιλογή των εκπαιδευτικών. Εντούτοις, οι μαθητές πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι κάθε πράξη τους έχει κάποιες επιπτώσεις ανάλογα με τη σοβαρότητά της, ώστε να μάθουν να αναλαμβάνουν την ευθύνη των επιλογών τους και να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες. 

Στο παιδαγωγικό αυτό πλαίσιο οι ποινές που μπορεί να επιβληθούν είναι οι:

α. Παρατήρηση


β. Επίπληξη

 

γ. Στέρηση του παιχνιδιού κατά τη διάρκεια του διαλείμματος , υπό την επιτήρηση του εκπαιδευτικού που επέβαλε την ποινή.


δ. Παραπομπή στην διευθύντρια

 

ε. Ενημέρωση γονέων

 

στ. Ενημέρωση Συλλόγου Διδασκόντων

 

ζ. Ενημέρωση Σχολικού Συμβουλίου


η. Αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος

Αρμόδια όργανα για την επιβολή των ποινών των περιπτώσεων α, β  γ και δ είναι οι εκπαιδευτικοί του σχολείου, της περίπτωσης ε η Διευθύντρια με τον εκπαιδευτικό της τάξης, των στ, ζ  η Διευθύντρια και ο Σύλλογος Διδασκόντων και της η ο Σύλλογος Διδασκόντων με τη συναίνεση του γονέα.

Οι σωματικές ποινές δεν επιτρέπονται. 

 

Διδακτικό Προσωπικό

Οι εκπαιδευτικοί επιτελούν έργο υψηλής κοινωνικής ευθύνης. Στο έργο τους περιλαμβάνεται η εκπαίδευση, η διδασκαλία και η διαπαιδαγώγηση των μαθητών. Ακόμη ο ρόλος του εκπαιδευτικού μέσα στη σχολική κοινότητα είναι ηγετικός και η επίδρασή του καθοριστική.  Εκτός από τη διδασκαλία των μαθημάτων, διαπαιδαγωγεί με το παράδειγμα και την καθημερινή του παρουσία. Επομένως οι υποχρεώσεις του δεν περιορίζονται μόνο  στην άρτια επιστημονική του κατάρτιση και στην αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας του. Επεκτείνονται και πολύ πέρα από αυτά.  

Προσέρχονται έγκαιρα στο σχολείο και δεν παραβιάζουν το χρόνο έναρξης και λήξης των μαθημάτων.

Παρίστανται στην πρωινή προσευχή των μαθητών και φροντίζουν για την ευταξία της τάξης τους.

Με το χτύπημα του κουδουνιού οδεύουν προς τις αίθουσες διδασκαλίας.

Δεν επιτρέπουν την έξοδο μαθητή από την αίθουσα για οποιονδήποτε λόγο πλην εξαιρετικής ολιγόλεπτης περίπτωσης.

 Μαθητής που απομακρύνεται από το διδάσκοντα για παιδαγωγικούς λόγους αποστέλλεται στη Διεύθυνση. Στο διάλειμμα ο διδάσκων ενημερώνει τη Διεύθυνση για τη συμπεριφορά του μαθητή.

Ενημερώνουν τους γονείς και κηδεμόνες για το ήθος και την επίδοση των μαθητών τόσο ιδιαιτέρως όσο και ομαδικά σε τακτική βάση και σε ημέρες και ώρες  που καθορίζουν και κοινοποιούν από την αρχή του σχολικού έτους και πάντως απαραίτητα τουλάχιστον μία φορά κάθε μήνα. 

Επιμελούνται την διδασκαλία των αντικειμένων τους, με τη χρήση κατάλληλων  εποπτικών μέσων και Η/Υ.

Σέβονται απόλυτα το χρόνο διαλείμματος των μαθητών.

 Προσέχουν το ύφος και τη μορφή της γλώσσας που χρησιμοποιούν και συμπεριφέρονται με σεβασμό προς τους μαθητές.

Κατά τη διάρκεια του μαθήματος έχουν απενεργοποιημένα τα κινητά τους τηλέφωνα.

Απαγορεύεται να  καπνίζουν στο σχολικό χώρο.                                      

Οι διδάσκοντες την τελευταία ώρα του προγράμματος αποχωρούν τελευταίοι από την τάξη την ώρα της λήξης, αφού προηγουμένως ελέγξουν την αίθουσα (σβήσιμο φώτων, κλείσιμο υπολογιστών και  παραθύρων).

Οφείλουν, και όταν ακόμη δεν είναι εφημερεύοντες, να ελέγχουν τους μαθητές, όταν  αντιλαμβάνονται οποιαδήποτε εκτροπή τους.

Φροντίζουν για την ασφάλεια των μαθητών και την τήρηση της τάξης κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στο σχολείο και κατά την πραγματοποίηση εκδηλώσεων, που γίνονται με ευθύνη του σχολείου.

Εξασφαλίζουν την ευταξία μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας και στο σχολικό χώρο με τήρηση των κανόνων δημοκρατικής συμπεριφοράς. Παράλληλα προσπαθούν να ευαισθητοποιήσουν τους μαθητές σε θέματα που αφορούν την καθαριότητα, την υγιεινή και την αισθητική του χώρου στον οποίο φοιτούν.

 

Διευθυντής

Ο Διευθυντής επιβάλλεται να έχει ενεργή συμμετοχή στη ζωή του σχολείου, να έχει άριστη γνώση της εκπαιδευτικής νομοθεσίας και να επιμελείται την εφαρμογή της από όλα τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Ειδικότερα:

Καθοδηγεί τη σχολική κοινότητα, ώστε να θέσει υψηλούς στόχους και να εξασφαλίσει τις προϋποθέσεις επίτευξής τους για ένα σχολείο λειτουργικό, δημοκρατικό και ανοιχτό στην κοινωνία.

Δημιουργεί κλίμα αμοιβαίας κατανόησης και εκτίμησης ανάμεσα σε αυτόν και τους εκπαιδευτικούς και εξασφαλίζει τη συναίνεση και τη συνεργασία.

Ασκεί με δικαιοσύνη, σύνεση και δημοκρατικό πνεύμα τα καθήκοντά του, παρακινώντας τους εκπαιδευτικούς στην ανάπτυξη πρωτοβουλιών και ενθαρρύνοντας τους να καινοτομούν στην τάξη. 

Είναι υπεύθυνος για την ομαλή λειτουργία του σχολείου και το συντονισμό της σχολικής ζωής. Φροντίζει για τη λήψη κάθε μέτρου, το οποίο συμβάλλει στην καλύτερη λειτουργία του σχολείου.                                                                                                                                       

Έχει την παιδαγωγική ευθύνη για τη διαμόρφωση θετικού, δημοκρατικού κλίματος στο σχολείο και για την ανάπτυξη αρμονικών σχέσεων ανάμεσα στα μέλη της σχολικής κοινότητας.                                                                                                  

Επικοινωνεί με τους μαθητές συχνά και επιτρέπει την πρόσβαση στο Γραφείο του αποφεύγοντας το αυταρχικό στιλ εξουσίας και τη χρήση προσβλητικών εκφράσεων ή υποτιμητικής και απαξιωτικής συμπεριφοράς απέναντί τους.

Συνεργάζεται με τους γονείς και το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων σε τακτική βάση φροντίζοντας να συγκαλεί κανονικά τις συνεδριάσεις των συλλογικών οργάνων.

Είναι υπεύθυνος μαζί με τους εκπαιδευτικούς για την καθαριότητα και αισθητική των χώρων του διδακτηρίου, καθώς και για την προστασία της υγείας και ασφάλειας των μαθητών.                                                   

Φροντίζει να καλύπτονται οι διδακτικές ώρες σε περίπτωση απουσίας εκπαιδευτικού, τροποποιώντας το ημερήσιο πρόγραμμα διδασκαλίας, αναθέτοντας την κάλυψη του κενού σε διαθέσιμο εκπαιδευτικό ή κατ’ άλλον τρόπο και πάντα μέσα στο γράμμα και το πνεύμα της κείμενης νομοθεσίας.          

Σε συνεργασία με τους διδάσκοντες καταρτίζει το πρόγραμμα ενημέρωσης των γονέων.       

Έχει την ευθύνη για τη σύνταξη του ωρολογίου προγράμματος με γνώμονα την αποδοτική λειτουργία του.

 

Γονείς και Κηδεμόνες

Οι γονείς και κηδεμόνες οφείλουν να συμπεριφέρονται προς όλους τους εκπαιδευτικούς με τη δέουσα ευγένεια, σοβαρότητα, ευπρέπεια και σεβασμό που επιβάλλει το λειτούργημά τους και ο χώρος του σχολείου.

Οι γονείς- κηδεμόνες μπορούν και πρέπει να ενημερώνονται τακτικά (τουλάχιστον μία φορά το μήνα) για την πρόοδο και συμπεριφορά του παιδιού τους από το δάσκαλο της τάξης σε καθορισμένη ημέρα και ώρα τακτικής συνάντησης (οι ώρες έχουν καθοριστεί και είναι αναρτημένες και στην ιστοσελίδα του σχολείου). 

Οφείλουν να προσέρχονται στο σχολείο και στο τέλος κάθε τριμήνου, κατόπιν πρόσκλησής τους για την παραλαβή της βαθμολογίας και για ενημέρωση.                 

   Επίσκεψη των Γονέων μπορεί να γίνει σε χρόνο που έχουν ορίσει οι εκπαιδευτικοί και έχουν κάνει έγκαιρα γνωστό. Για οποιαδήποτε έκτακτη περίπτωση οι Γονείς επικοινωνούν τηλεφωνικά με το σχολείο και κανονίζουν ραντεβού με τη Διεύθυνση.              

         

Διαβάζουν προσεκτικά όλες τις ανακοινώσεις που μεταφέρουν οι μαθητές (και αναρτώνται στον πίνακα ανακοινώσεων της κεντρικής εισόδου και στην ιστοσελίδα) και ενημερώνονται για θέματα λειτουργίας του σχολείου.

Οφείλουν ακόμη να γνωστοποιούν στο δάσκαλο της τάξης και στη διεύθυνση κάθε ιδιαιτερότητα που αφορά τη σωματική και ψυχική υγεία του μαθητή.

Κανένας ενήλικας δεν έχει δικαίωμα να νουθετεί, να επιπλήττει ή να τιμωρεί ΚΑΝΕΝΑ ΠΑΙΔΙ στο χώρο του σχολείου. Όταν υπάρχει οποιοδήποτε πρόβλημα, συζητήστε το πρώτα με τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό (του μαθητή που δημιουργεί το πρόβλημα) και στη συνέχεια ,αν δεν επιλυθεί με την Διευθύντρια.

Γενικότερα, κανένας ανήλικος ή ενήλικος δεν έχει δικαίωμα να βρίσκεται στο κτήριο ή στο προαύλιο του σχολείου χωρίς να ενημερώσει τους εκπαιδευτικούς.

Σε περίπτωση που κάποιος από τους γονείς του μαθητή δεν έχει την κηδεμονία του οφείλει να ενημερώσει άμεσα το σχολείο.

 Σε περίπτωση απουσίας μαθητή και ιδιαίτερα μακροχρόνιας ή επαναλαμβανόμενης, είναι απαραίτητο να ενημερώνεται έγκαιρα το σχολείο. Το τηλέφωνο του σχολείου (2254061307) είναι στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε ενημέρωση. Παρακαλούμε βεβαιωθείτε ότι οι δάσκαλοι έχουν όλα τα τηλέφωνά σας.    

Ο γονέας-κηδεμόνας μαθητή που συλλαμβάνεται να προκαλεί βανδαλισμούς στη σχολική περιουσία είναι υπεύθυνος για την αποκατάσταση των ζημιών.

Οι γονείς και κηδεμόνες οφείλουν να συμμετέχουν στις συνεδριάσεις των συλλογικών οργάνων ,να συνδράμουν στην εύρυθμη λειτουργία τους και να βρίσκονται σε αγαστή συνεργασία με το σχολείο, για οποιοδήποτε θέμα δημιουργείται που σχετίζεται με μαθητή/μαθήτρια.

 

Βιβλιοθήκη

Στο σχολείο λειτουργεί δανειστική βιβλιοθήκη σε καθορισμένες ώρες και ημέρες της εβδομάδας.

Κάθε μαθητής μπορεί να δανειστεί βιβλία,  για όσες ημέρες ορίζει ο  εκπαιδευτικός της τάξης, που είναι και ο υπεύθυνος της βιβλιοθήκης, που υπάρχει στο τμήμα του.

Τα δανειζόμενα έντυπα της βιβλιοθήκης πρέπει να επιστρέφονται σε καλή κατάσταση, αλλιώς ο μαθητής οφείλει να τα αντικαταστήσει με άλλα  καινούργια. 

 

Σχολική Ιστοσελίδα

Το σχολείο διαθέτει και λειτουργεί επίσημη ιστοσελίδα και ιστολόγιο στη βάση του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (ΠΣΔ). Για κάθε άλλη ιστοσελίδα που εμφανίζεται με τα στοιχεία του σχολείου μας στο Διαδίκτυο, η Διευθύντρια και το προσωπικό δε φέρουν καμία ευθύνη. 

Υπεύθυνη για τη διαχείριση των παραπάνω επίσημων ιστοτόπων είναι η Διευθύντρια του σχολείου.

Κάθε εκπαιδευτικός του σχολείου μπορεί να αναρτά σε συνεννόηση με την Διευθύντρια στους διαδικτυακούς τόπους του σχολείου ό,τι θεωρεί σχετικό με το εκπαιδευτικό έργο του σχολείου. Οι αναρτήσεις των εκπαιδευτικών γίνονται επώνυμα και αυτοί φέρουν την ευθύνη γι’  αυτές. Για κάθε άλλη ανάρτηση υπεύθυνος είναι ο διαχειριστής της ιστοσελίδας.

Οι εκπαιδευτικοί παροτρύνονται να κάνουν χρήση των επίσημων ιστοτόπων του σχολείου και να εμπλέκουν τους μαθητές σε αυτές χωρίς αυτό να αποκλείει τη λειτουργία δικών τους ιστοτόπων.  

Οι αναρτήσεις στους επίσημους διαδικτυακούς τόπους του σχολείου απηχούν τις απόψεις μόνο των συγγραφέων αυτών και σε καμία περίπτωση αυτές του σχολείου ή του Συλλόγου Διδασκόντων.

Στους επίσημους διαδικτυακούς τόπους του σχολείου αναρτώνται ανακοινώσεις που επιθυμεί να δημοσιοποιήσει ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων.  

Η Διευθύντρια και όλο το προσωπικό μεριμνά για την ασφάλεια των ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων των μαθητών στο Διαδίκτυο και ακολουθεί τις σχετικές οδηγίες του ΠΣΔ.

 

Βιβλιογραφία-Πηγές

  • Οργάνωση και λειτουργία Δημοτικών Σχολείων. ΠΔ 79/2017.

  • Λειτουργία Δημοτικών Σχολείων για το σχολικό έτος 2018-2019(Εγκύκλιος Φ.7/142557/δ104/09/2018)

  • Καθηκοντολόγιο Εκπαιδευτικών (ΦΕΚ 1340/2002 – Φ.353.1/324/105657/Δ1/16-10-2002)

  • Βασικές αρχές κανονισμού λειτουργίας σχολείων-ΥΠΕΠΘ. Ανακτήθηκε από: www.fa3.gr/nomothesia

     

  • Εσωτερικοί κανονισμοί Δημοτικών σχολείων:

             1Ο Άργους Ορεστικού.  Ανακτήθηκε από:http://www.1o.mysch.gr/?page_id=2361

  •  

Χριστούγεννα 2018

Καλώς ήρθατε στο σχολείο μας

Σας καλωσορίζουμε στην ιστοσελίδα που δημιουργήσαμε ,για να αξιοποιήσουμε τις εκπαιδευτικές δυνατότητες που παρουσιάζονται στο σχολείο στην εποχή της Τεχνολογίας, της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας.

Η ιστοσελίδα μας έχει ρόλο ενημερωτικό, επικοινωνιακό και μαθησιακό. Στόχος μας είναι η συνεχής αλληλεπίδραση ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς με σκοπό την καλυτέρευση της ποιότητας της μάθησης.

 

Η ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ ΕΥΘΥΜΙΑ 

 

 

 

Καλλιτεχνικές δραστηριότητες με θέμα τη μουσική

Στην ώρα της ευέλικτης ζώνης και στα πλαίσια του προγράμματος "Ταξιδεύοντας στη Γνώση...μετά μουσικής" οι μαθητές της Ε-ΣΤ τάξης απόδωσαν με ζωγραφική την έννοια της μουσικής όπως την αντιλαμβάνεται ο καθένας. Μέσω της εισαγωγικής αυτής δραστηριότητας οι μαθητές ανακάλυψαν τις πολλές πλευρές της μουσικής καθώς και την οπτική γωνία των συμμαθητών τους πάνω στο θέμα.

 

Τρόπος λειτουργίας της Βιβλιοθήκης.

Οι μαθητές που θέλουν να δανείζονται βιβλία, θεωρούνται μέλη της βιβλιοθήκης και μπορούν να δανείζονται ένα βιβλίο για 15 ημέρες.

Οι μαθητές παροτρύνονται με την επιστροφή του βιβλίου να παραδίδουν και ένα γραπτό κείμενο όπου παρουσιάζουν- αξιολογούν το βιβλίο ή μια ιστορία, ή ζωγραφιά εμπνευσμένη  από αυτό.

Γνωρίζοντας το ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει η λογοτεχνία όχι μόνο στην καλλιέργεια της γλωσσικής έκφρασης και στον εμπλουτισμό των γνώσεων του παιδιού, αλλά κυρίως στην αισθητική του καλλιέργεια, στην ανάπτυξη της φαντασίας του, στην ψυχική του ωρίμανση και στην ομαλή κοινωνικοποίηση ,από τη φετινή χρονιά προκειμένου να καλλιεργηθεί η φιλαναγνωσία, θα γίνεται διαγωνισμός. Οι μαθητές θα διακρίνονται κατά τάξεις και αφού έχουν διαβάσει ικανοποιητικό αριθμό βιβλίων μέσα στο σχολικό έτος.

Φωτο. Εσωτερικού Χώρου

  • 20220729_132454 480x640.jpg
  • 20220729_132506 480x640.jpg
  • 20220729_132533 480x640.jpg
  • 20220729_132539 480x640.jpg
  • A-1.jpg
  • A-2.jpg
  • A-3.jpg
  • B-1.jpg
  • B-2.jpg
  • B-3.jpg
  • B-4.jpg
  • est-1.jpg
  • est-2.jpg
  • est-3.jpg
  • IMG_20210104_122434 480x640.jpg
  • IMG_20210104_122447 480x640.jpg
  • IMG_20210104_122457 480x640.jpg
  • IMG_20210104_122514 480x640.jpg
  • IMG_20210104_122628 480x640.jpg
  • IMG_20210104_124627 480x640.jpg

Φωτο. Εξωτερικού Χώρου

  • 326.jpg
  • 332.jpg
  • 333.jpg
  • 334.jpg
  • 336.jpg
  • 337.jpg
  • 338.jpg
  • 339.jpg
  • avli.jpg
  • IMG_20200619_145336 480x640.jpg
  • IMG_20200619_145345 480x640.jpg
  • IMG_20200619_145404 480x640.jpg

Κονσόλα Αποσφαλάτωσης του Joomla!

Συνεδρία

Πληροφορίες Προφίλ

Χρήση Μνήμης

Ερωτήματα Βάσης Δεδομένων